Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané smyčcové kvartety českých skladatelů konce 18. století v jihočeských sbírkách, studie a edice
ŠIMEK, Martin
V jihočeském regionu se nachází několik historických hudebních sbírek, které obsahují ve větsí nebo mensí míre také komorní hudbu. Nejvíce se jí nachází ve schwarzenberské hudební sbírce dochované v Českém Krumlově. V druhé polovině 18. století doslo k rozsáhlé produkci tvorby pro komorní soubory, zejména pro obsazení smyčcového kvarteta. Během několika desetiletí proběhl vývoj kvartetní hudby od utvaru určeného pro domácí muzicírování po náročnou koncertní hudbu určenou pro znalce. Na tomto vývoji se podíleli také čestí skladatelé. Výběr dosud v nové době nepublikovaných děl těchto autorů bude predmětem edice a zasazení do dobového kontextu. Ve výběru jsou ze zmíněného fondu skladby hlubockého rodáka Jana Pavla Veselého (1762-1810) a českobudějovického rodáka Vojtěcha Jírovce (1763-1850).
Pražákovo kvarteto
Dorazilová, Marie ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Práce se zabývá Pražákovým kvartetem, jeho historií a historickou souvislostí v rámci hudební scény. Zpracovává data poskytnutá autorce přímo členy Pražákova kvarteta nebo nalezená na oficiálních stránkách osob a institucí zmíněných v této práci. Cílem je obeznámit veřejnost s historií tohoto vyjímečného souboru.
Pavel Haas: Komorní tvorba s využitím houslí
Petříková, Šárka ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce Pavel Haas: Komorní tvorba s využitím houslí se zabývá jeho třemi smyčcovými kvartety v kontextu skladatelova života. Hodnotí Haasův skladatelský styl a vzory a rámcové ho zařazuje do kontextu doby. Diplomová práce se zaměřuje na smyčcový kvartet č. 1 cis-moll, smyčcový kvartet č. 2 „Z Opičích hor op. 7 a smyčcový kvartet č. 3. op. 15. Obsahuje stručnou historii jejich prvního uvedení, rozbory a zvláštní kapitolu o interpretačních úskalích. Další kapitolou je porovnání interpretací, které zahrnuje první novodobou nahrávku od bostonského smyčcového kvarteta Hawthorne String Quartet, nahrávku Kocianova kvarteta jako zástupce tradiční české kvartetní školy a nahrávky dvou českých smyčcových kvartet mladé generace, Pavel Haas Quartet a Bennewitzovo kvarteta. Jedna z kapitol se zabývá také samotným Pavel Haas Quartet, které nese skladatelovo jméno.
Interpretace a zvukové pojetí nahrávek Smetanova kvartetu e moll
Pohnán, Jiří ; RYBÁŘ, Jaroslav (vedoucí práce) ; STEJSKALOVÁ, Sylva (oponent)
Cílem této práce je interpretační a zvuková analýza nahrávek Smetanova kvartetu e moll „Z mého života“. Pro tento účel jsme vybrali nahrávky: Českého, Smetanova, Lindsay, Škampova a Haasova kvarteta. Metodou analýzy určíme charakter složek, které se podílely na vyznění skladby, a jednotlivé výstupy porovnáme. Výsledkem by mělo být získání uceleného pohledu na tuto problematiku.
Viktor Ullmann a jeho 3. smyčcový kvartet
Petrásek, Daniel ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o česko-německém skladateli židovského původu Viktoru Ullmannovi a jeho třetím smyčcovém kvartetu. Text je uspořádán do dvou kapitol. První část popisuje život Viktora Ullmanna. Jeho život je zde rozdělen na dvě období. První je vymezeno mezi roky 1898-1942 a druhé je zaměřeno na poslední dva roky skladatelova života v letech 1942-1944, které prožil v koncentračním táboře Terezín. Druhá kapitola pojednává o Ullmannově třetím smyčcovém kvartetu, který složil v terezínské ghettu v roce 1943.
Smyčcové kvartety Bohuslava Martinů
Chudý, Karel ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Následující práce je zaměřena na smyčcové kvartety Bohuslava Martinů. Autor se v ní detailně věnuje ?Nultému?, Prvnímu ?Francouzskému?, 2., 4. a 5. smyčcovému kvartetu a Koncertu pro smyčcové kvarteto s orchestrem. V práci je zachycen zevrubný rozbor, ale především se autor zaměřuje na práci s autografní partiturou a porovnává ji s tištěnými materiály a částečně s nahrávkami. Zabývá se též interpretačními poznámkami k jednotlivým kvartetům.
Smyčcové kvarteto a orchestr. Srovnání různých tvůrčích koncepcí
Wiesner, Martin ; HOŘÍNKA, Slavomír (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Luboš (oponent)
Tato bakálářská práce pojednává o problematice spojení smyčcového kvarteta a orchestru. Na základě rozboru dvou vybraných skladeb pro toto obsazení zkoumá různé kompoziční přístupy. Analýze byla podrobena skladba Mortona Feldmana - String Quartet and Orchestra, a skladba Wolfganga Rihma - "CONCERTO" Dithyrambe. Analýza jednotlivých skladeb se zaměřuje na různé aspekty jako jsou forma, volba tónového materiálu, metrum, rytmika a dynamický průběh.
Ladislav Černý a Pražské kvarteto
Hanousek, Tomáš ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o osobnosti českého violisty Ladislava Černého a o Pražském kvartetu, jehož byl zakladatelem. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována dětství Ladislava Černého, jeho studiu a počátkům umělecké dráhy. Druhá kapitola je hlavním těžištěm této práce. Zpracovává čtyřicet šest let trvající činnost Pražského kvarteta. Popisuje významné koncerty a nahrávky souboru a též jeho interpretační styl. Další kapitola popisuje Černého sólovou dráhu. Čtvrtá kapitola je zaměřena na jeho pedagogickou činnost a závěrečná kapitola přináší malý popis jeho osobnosti. V příloze najdeme fotografie a ukázky koncertních programů.
Václa Jindřich Veit a jeho smyčcové kvartety
Kočová, Kristýna ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
V této magisterské práci je stručně zmapován život a dílo Václava Jindřicha Veita s cílem poukázat na významnou osobnost české hudební scény 1. poloviny 19. století. Dále jsou zde analyzovány jeho smyčcové kvartety, které představují velmi kvalitní a v dnešní době málo známá a uváděná hudební díla. Práce je členěna do následujících kapitol: první kapitola se zabývá Veitovým životem a dílem. Další kapitoly jsou potom věnovány analýze jednotlivých kvartet s využitím rukopisných notových pramenů. Rozbory jsou pro přehlednost doplněny notovými příklady a schematickými tabulkami. Poslední kapitola celkově shrnuje Veitův hudební styl ve smyčcových kvartetech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.